Lisa Marie Presley a Michael Jacksonnal kötött házasságáról

Michael Jackson ex-felesége (1994-1996), Lisa Marie Presley a héten interjút adott Oprah Winfrey-nek. Egy blogbejegyzés kivételével még nem beszélt volt férjéről a halála óta és szándékai szerint többet nem is fog. Gondolkodtam róla, hogy van-e jelentősége ennek az interjúnak a témánk szempontjából, aztán mivel amúgy is megkértek, hogy feliratozzam magyarul, úgy gondoltam nem baj, ha beteszem ide is, noha szorosan nem kapcsolódik a blog témájához.

A szubjektív véleményem az interjúról? Először is az, hogy mindig észben kell tartani, hogy ez csak az érem egyik fele. Michael Jackson sosem beszélt nyilvánosan a házasságáról – kivéve talán azt, hogy amikor Shmuley Boetech rögzítette a beszélgetéseiket, akkor felszínesen érintette a témát, ám nem tudni, hogy ennek a beszélgetésnek a nyilvánosságra hozatalához vajon hozzájárult volna-e, ha még élne. (Ezért is tartották többen erkölcsileg kifogásolhatónak, hogy Boetech nyilvánosságra hozta azokat.) Ahhoz, hogy teljes képet kapjunk valamiről, az kell, hogy mindkét felet halljuk.

A másik, hogy amint fordítottam ezt az interjút egyre inkább az az érzésem támadt, hogy a dolog nem Michael Jacksonról szól, hanem Lisa Marie bűntudatáról és hogy hogyan tudna ettől megszabadulni. Nem is csak Michael miatt, hanem az apja miatt. Nem akarom eljátszani a karosszék-pszichológust, de valahogy úgy éreztem, hogy azért akarta „megmenteni” Michaelt, hogy ezáltal kompenzálja azt, hogy nem tudta megmenteni az apját. Valami ilyesmit látok én a dolog mögött. Más dolgok is voltak, amikkel kapcsolatban úgy gondoltam, hogy egy jó pszichológus biztosan elkelne neki: például, hogy láthatóan nem tudja lezárni a múltbeli kapcsolatait. Amikor Michael Jacksonnal volt (vagy éppen Nicholas Cage-dzsel), akkor az első férje, Danny Keough ott lakott a birtokán a vendégházban. Amikor elvált Michael Jacksontól, akkor négy évig még „összejöttek, szakítottak, összejöttek, szakítottak” – amint elhangzik ebben az interjúban. Most meg, hogy Michael Lockwooddal él, még mindig a Jacksonnal kötött házasságán mereng. Távol álljon tőlem, hogy meg akarjam ítélni, csak annyit mondok, hogy egy házasságban kettőn áll a vásár és ebben a házasságban szemmel láthatóan nemcsak Michaelnek voltak kezeletlen problémái, hanem minden bizonnyal Lisa Marie-nek is. Sőt, néha úgy éreztem lehet, hogy neki voltak nagyobbak, így nem biztos, hogy ő a legalkalmasabb személy a „megmentő” szerepére. Talán ebben volt a hiba ….

Kétségtelenül érdekes interjú és biztos sok igazság van az elhangzottakban, azt pedig egy percig sem állítom, hogy könnyű lehet egy Michael Jackson-féle kreatív zsenivel együtt élni. De észben kell tartani, hogy az egyik fél szubjektív szűrőjén át látjuk a történteket. Ennyit szerettem volna elöljáróban a margóra írni. Az legalább mindenki számára kiderül, hogy a házasság nem megjátszott volt- amint azt sokan gondolták akkoriban. (A magyar felirat 0:38-nál kezdődik. Ha a feliratot nagyobban szeretnéd látni két gyors kattintással a videón elmehetsz a YouTube-ra, ahol nagyobban látható a videó és a felirat is.)

Kategória: Általános, Uncategorized
Címke: , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

6 hozzászólás a(z) Lisa Marie Presley a Michael Jacksonnal kötött házasságáról bejegyzéshez

  1. vertne1 szerint:

    Szia!
    Én sajnos későn találtam meg ezt az ninterjút, és a harmadik részét nem találom sehol :(!
    Nem tudja valaki, hogy hol tudnám megnézni, vagy megszerezni?
    Előre is köszönöm!!

  2. nicole szerint:

    biztos Lisa nagyon szerette meg Mike is😦

  3. jacksonaktak szerint:

    Szia!

    A legutóbbi cikkbe betettem az Oprah interjúnak azt a részét, amit a gyerekekkel készített. Sajnos nem volt időm a fordítással foglalkozni, ezt a részt sem én fordítottam.

  4. Niko szerint:

    Szia!
    Örülök neki, hogy Lisa Marie végre nyilatkozott a házasságukról. Talán most már mások is elhiszik, hogy nem megjátszott volt az egész. Én személy szerint haragszok Lisára amiért olyan hamar feladta és hátat fordított Michaelnak.Most tényleg mintha a lelkiismeretén próbálna enyhíteni.
    Oprah készített egy interjút Michael édesanyjával is. Nincsen valahol magyarul feliratozva? Mert én eddig még nem találtam és nem mindent értek meg belőle. Köszönöm Niko

Vélemény, hozzászólás?

