Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 1. párbeszéd

A következő néhány bejegyzésben magyar fordításban közlök egy hosszú telefonbeszélgetést, amely Evan Chandler és Dave Schwartz között folyt 1993. július 8-9-10. környékén. Úgy döntöttem, hogy az egészet lefordítom, ezért meglehetősen hosszú lett és vannak benne talán kevésbé érdekes részek. Viszont így teljesebb képet kaphatunk Evan Chandler elmeállapotáról és lelkivilágáról. Ha valaki az angol eredetit szeretné tanulmányozni, íme: schwartz_chandler

Ez a szalag, illetve a leirata egy Schwartz és Chandler közötti polgári per egyik bizonyítékaként került benyújtásra a bírósághoz. Mint látni fogjátok, nemcsak a Chandler-Schwartz párbeszédek leirata olvasható benne, hanem az összes olyan párbeszédé, amit a lehallgató készülék felvett, így Schwartz egyéb beszélgetéseit ügyfelekkel és másokkal. Ezeket a részeket nem fordítottam le, de az Evan Chandlerrel folytatott összes párbeszédet (1-es, 30-as és 31-es párbeszéd) teljes egészében igen.

A kontextus:

A két szereplő Evan Chandler, Michael Jackson 1993-as vádlójának, Jordan Chandlernek az édesapja, valamint Dave Schwartz, Jordan nevelőapja – a fiú anyjának, June Chandlernek a második férje. Ő rögzítette a beszélgetést. A transzkriptben néhány nevet kódoltak a valós nevekhez képest. Az itt „Monique”-nak nevezett hölgy Evan második – a párbeszéd idején aktuális – felesége, Nathalie. „Kelly” valójában Lily, Jordan kishúga June Chandler és Dave Schwartz házasságából, míg „Cody” az Evan Chandler és Nathalie házasságából született kisfiú, Nikki.

Mielőtt nekikezdünk a párbeszédnek, érdemes elolvasni, vagy feleleveníteni ezeket a cikkeket, hogy jobban képben legyünk:

Michael Jacksont tőrbe csalták?

Aki elindította a lavinát: Evan Chandler

EVANStory és 60 millió dollár

Amint fentebb írtam a beszélgetés dátuma 1993. július 8-9-10. környéke. Ebben az időben Evan már szövi a tervét, hogy meg fogja vádolni Michael Jacksont fia molesztálásával, noha semmi bizonyítéka nem volt, Jordan sosem panaszkodott, sőt tagadott, amikor Evan ezzel nyaggatta. Amint látni fogjátok, roppant nehéz megállapítani, hogy maga Evan vajon hitte-e, hogy Jackson molesztálja a fiát vagy sem. A férfi bipoláris zavarban szenvedett és ennek tükrében nem meglepők a párbeszédben olvasható szélsőséges megnyilvánulások, hangulatingadozások, zavaros eszmefuttatások.

Ekkor már szövetkezett Barry Rothman ügyvéddel, akiről a fent belinkelt cikkek közül az első alatt olvashattok. És nekem személy szerint az az érzésem, hogy történetünk „Jágója”, Victor Gutierrez is ott sertepertélhetett körülötte (az ő szerepéről bővebben itt). A beteg elméjű Evan gyanúja tehát ilyen forrásokból táplálkozott, nem pedig abból, hogy bármilyen konkrétum lett volna a kezében, tanúja lett volna valaminek, vagy, hogy fia panaszkodott volna neki (Jordan ekkor még kifejezetten tagadta, hogy bármi is történt volna, amikor Evan ezzel nyaggatta).

A „találkozó”, ami a beszélgetés központi témája egy olyan találkozó, amelyen ultimátumot adott Michael Jacksonnak. Erre július 11-én került sor, de Michael nem jelent meg rajta, helyette magánnyomozóját, Anthony Pellicanót küldte. Valószínűleg azért, mert Dave Schwartz, miután felvette ezt a beszélgetést, továbbította azt Pellicanónak és rajta keresztül Jacksonnak.

A viszonyok kissé kuszának tűnhetnek és ebben az időben azok is. Schwartz és June Chandler ekkor még Jackson oldalán áll. Hogy később miért álltak át mégis Evan mellé? Talán azért, mert Evan és dörzsölt ügyvédje, Rothman megzsarolták June-t. Talán a Jacksontól elperelhető pénz ígérete miatt. Talán a kettő együtt. A zsarolás mibenlétéről szintén Mary A. Fischer cikkében olvashattok:

„1993. július 9-én Dave Schwartz és June Chandler Schwartz lejátszották a felvett telefonbeszélgetést Pellicanónak. „Miután 10 percig hallgattam a beszélgetést tudtam, hogy zsarolásról van szó.” – mondja Pellicano.

Ugyanazon a napon elment Jackson Century City-ben található lakására, ahol Chandler fia és a fiú féltestvére volt látogatóban. Jackson nem volt jelen. Pellicano „szemkontaktust létesített” a fiúval és feltett neki néhány „nagyon konkrét kérdést”: „Hozzád nyúlt valaha Michael?” „Láttad valaha meztelenül az ágyban?”

A válasz minden kérdésre nem volt. A fiú újra és újra tagadta, hogy bármi rossz történt volna. Július 11-én, miután Jackson úgy döntött találkozik Chandlerrel, a fiú apja és Rothman egy másik terv végrehajtását is megkezdte: meg kellett szerezniük a fiú gyermekfelügyeleti jogát.

Chandler megkérte ex-feleségét, hogy a fiú hadd maradjon nála egy „egyhetes látogatáson”. Amint Bert Fields később egy bírósági beadványban elmondta, June Chandler Schwartz elengedte a fiút miután Rothman biztosította arról Fieldst, hogy a meghatározott idő elteltével a fiú vissza fog térni, és sosem gondolta volna, hogy Rothman adott szava semmit sem ér és hogy Chandler nem fogja visszaadni a fiukat.

Wylie Aitken, Rothman ügyvédje, azt állítja, hogy „amikor Rothman a szavát adta, akkor az is volt a szándéka, hogy visszaadják a fiút”. Azonban amikor „megtudta, hogy a fiút ki fogják vinni az országból (hogy turnéra menjen Jacksonnal), nem hiszem, hogy Mr. Rothmannak volt más választása.”

De a kronológia egyértelműen arra utal, hogy Chandler már júniusban, a ballagáson megtudta, hogy a fiú anyja azt tervezi, hogy elviszi a turnéra őt. A felvett telefonbeszélgetés, amely július elején készült, mielőtt Chandler megkapta a fia felügyeleti jogát, szintén megerősíteni látszik azt, hogy Chandlernek és Rothmannek nem volt szándékában tartani magát a láthatási megállapodáshoz.

”Ők (a fiú és az anyja) még nem tudják,” – mondta Chandler Schwartznak – „de nem fognak sehová sem menni.”

Július 12-én, egy nappal azután, hogy Chandler felügyelete alá vonta a fiát, aláíratott egy dokumentumot a feleségével, amelyet Rothman készített elő és amely megtiltja, hogy Los Angeles megyéből elvigye a fiút. Ez azt jelentette, hogy a fiú nem mehetett Jacksonnal a turnéra. Az anyja a bíróságnak azt mondta, hogy kényszer hatására írta alá a dokumentumot.

Egy beadványban azt mondta, hogy Chandler megfenyegette, hogy „nem kapom vissza a fiamat”. Egy keserű gyermekelhelyezési harc bontakozott ki, ami csak még homályosabbá tette a vádakat, amelyeket Chandler megfogalmazott Jackson ellen. (Idén (1994) augusztusában a fiú még mindig Chandlerrel élt.)

Az azt követő első néhány hétben, hogy Chandler felügyeletet nyert a fia felett – akit így most elszigetelt a barátaitól, az anyjától és a nevelőapjától -, kezdtek a fiú vádjai alakot ölteni.”

A hangfelvételből rövid részleteket annak idején a média is bemutatott:

Vágjunk bele, aztán majd közben úgyis folyamatosan kommentárokat és információkat fűzök a dologhoz.

1. beszélgetés Evan Chandler és Dave Schwartz között

Chandler: …tárgyalni miért lehet ez káros. Gondolod igazam van? Úgy értem, hogy ha Michael szereti [szalaghiba] Lisát, legalább hallani akarja a véleményemet arról, hogy miért lehet ez potenciálisan káros? Ha szeretsz valakit, nem akarod, hogy megbántódjon.

Schwartz: Jordy előtt akarsz erről beszélni?

Chandler: Huh?

Schwartz: Jordy előtt akarsz erről beszélni?

Chandler: Oh, igen, abszolút. Ott kell lennie.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ott kell lennie és az egyik ok, amiért ott kell lennie az, hogy mindig emlékezni fog rá. Valakinek lennie kell a… lennie kell egy embernek, akire később az életében visszanézhet és egyfajta példaként tekinthet rá vagy valami struktúrát kapjon a saját létezése azon az alapon… rám fog nézni és azt fogja mondani: ’Igen. Ő őszinte volt, ő becsületes volt, ő tiszteletteljes volt. Megbízhattam benne. Sosem hazudott nekem.’ Meg minden ilyesmi. Lehet, hogy most utál. Talán nem képes kifejezni mindazokat a dolgokat, amelyek most a fejében vannak, de ha látni fogja, akkor az lesz a fejében és ha elég idős lesz, akkor ott lesznek azok a dolgok, amik fontosak lesznek neki. Remélhetőleg képes leszek mindazokat a dolgokat megtestesíteni a számára, mert szerintem ezek fontosak. Azt is gondolom, hogy hihetetlenül fontos, hogy legyen valaki más az életedben, aki igazán szeret és akit te igazán szeretsz, mert ha te [szalaghiba] boldog. Sosem láttam még egyetlen magányos, elszigetelt embert sem, aki igazán boldog…

A későbbiekből egyre nyilvánvalóbbá válik majd, hogy Evannak nem igazán az a problémája, hogy úgy véli Jackson molesztálta a fiát. Evan – bár azt állítja Jordy-t félti és miatta aggódik – valójában egyfolytában a saját sérelmeiről beszél a párbeszéd során. Mik a sérelmei? Nos, az, hogy miután Michael Jackson fia és volt felesége életébe jött, ők eltávolodtak tőle. Jordan elkezdett Jacksonra felnézni, mint apafigurára és kapcsolata édesapjával hűvössé vált. Amin nem lehet csodálkozni. Evan minden volt, csak jó apa nem. Ebben az időszakban 68 ezer dollárral tartozott June-nak meg nem fizetett gyermektartás formájában (noha jól menő fogorvosi praxisa volt) és elhanyagolta Jordant. A második férj, Dave Schwartz – ez szintén ki fog derülni a párbeszédből – szintén elhanyagolta családját és házassága June-nal ekkor már a végét járta.

Ebbe a helyzetbe érkezett meg Michael Jackson és váltott ki féltékenykedést minden oldalról. Evannak hirtelen eszébe jutott, hogy Jordan “az élete” és hogy nagyon aggódik érte…

Úgy tűnik, hogy ezzel a július 11-re összehívott találkozóval próbálta visszanyerni tekintélyét fia előtt Jacksonnal szemben. A maga beteges, bosszúálló módján…

De Evannak nem jött be, hogy ettől az egésztől a fia majd fel fog rá nézni. A peren kívüli megállapodást követően nem sokkal Jordan jogilag függetlenítette magát szüleitől és hosszú ideig feléjük sem nézett. 2005-ben ugyan megkísérelte ismét felvenni a kapcsolatot apjával, de csak azért, hogy majdnem tragédiába torkolljon a dolog. Evan megpróbálta megölni Jordant: hátulról egy közel hat kilós súlyzóval leütötte, majd gázspary-t fújt a szemébe és fojtogatta. (Lásd: https://jacksonaktak.files.wordpress.com/2010/07/jordan-versus-evan-chandler-2006.pdf.)

Evan 2009 novemberében – kevesebb, mint négy hónappal Michael Jackson halála után – öngyilkos lett. Temetésére sem Jordan, sem egykori feleségei és a többi gyereke sem ment el…

Schwartz: Igen.

Chandler: …és ez fog történni Jordy-val. Úgy gondolom ez June helyzete.

Schwartz: Igen.

Chandler: June-nak senkije sincs. Mondd meg nekem kije van June-nak! Mondd meg nekem kije van June-nak, aki igazán szereti őt és akit ő igazán viszont szeret! Nem tudsz egyetlen embert sem mondani.

Schwartz: De igen, tudok.

Chandler: Kit?

Schwartz: Gloria.

Chandler: Gloria.

Schwartz: Tényleg.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen.)

Schwartz: Gloria, Nadine vagy Florence. Elég közel áll a barátaihoz.

Chandler: Nem, ő…

Schwartz: Ő… várj!

Chandler: Ő azt hiszi, hogy…

Schwartz: Hozzád is közel áll.

Chandler: …négy vagy öt csésze kávét reggel és aztán rámászik a telefonra és pofázik (érthetetlen) egész nap, sajnálod őket a kínszenvedésük miatt…

Schwartz: De tudod az a helyzet… Mi nem… tudod, nem húzhatom le azért, hogy állandóan csak lóg. Nem olyan szörnyű.

Chandler: Hogy micsoda?

Schwartz: Hogy, tudod, úgy értem, hogy szeret lógni.

Chandler: Nincs baj a lógással.

Schwartz: Tudom. Ő…

Chandler: Lógni valakivel az olyan nyájas dolog. Már nem lóg senkivel. Amióta nem lóg…

Schwartz: Igen.

Chandler: … és aktívan destruktívvá vált Jordy életében, akkor léptem be én és döntöttem úgy, hogy tennem kell valamit. Próbáltam beszélni vele erről, Dave, számtalan alkalommal.

Schwartz: Nos, tudjuk, hogy nehéz vele beszélni.

Chandler: Nos, ha tudnál… ha tudnál… igen. Úgy értem, ez kétségtelen. Lehetetlen vele beszélni. És én soha igazán… úgy értem, sokszor nagyon dühös lettem rá és…

Schwartz: Igen.

Chandler: [szalaghiba] amíg közbeléptem…

Schwartz: Igen.

Chandler: … az ügy sosem foglalta magába, hogy potenciálisan kárt okozhat Jordy-nak a hátralévő életére…

Schwartz: [szalaghiba]

Chandler: … ügyek Jordy-val kapcsolatban, mielőtt visszahúzódtam…

Schwartz: Igen.

Chandler: …mert megkértél vagy bármi is volt az oka…

Schwartz: Igen.

Chandler: … és én sosem voltam… sosem voltam azon, hogy megvalósítsam ideáig, mert igazán hiszem, hogy ez kárt fog neki okozni az élete hátralévő részére. És ő [June] nem fog… és ezt elmondtam neki és megpróbáltam beszélni vele erről…

Schwartz: Igen.

Chandler: …és ő [June] nem hajlandó velem beszélni róla.

Schwartz: Igen.

Chandler: Azt sem akarja hallani, hogy mi lehet káros a számára [Jordan számára].

Schwartz: Igen.

Chandler: Nem is akarja tudni… nem akar hallani egy szót sem.

Schwartz: Mi van ha…

Chandler: „Takarodj előlem! Ne is említsd ezt!” Ez számára nem ügy. Úgy értem, miféle ember az ilyen? Ha… nem venném ezt ennyire személyesnek.

Schwartz: Nos, mind másképp birkózunk meg dolgokkal.

Chandler: Nézd, felnőttként a megbirkózás nem lehet kifogás. Ez olyan, mint ittasan vezetni és aztán azt mondani: „Sajnálom, de nem vettem észre, hogy van egy törvény ittas vezetés ellen” és közben a járdán autózol. A tény az, hogy felelős felnőtt vagy. Kell lennie valamennyi értelmednek és ítélőképességednek, és ez így fog történni.

Itt Evan June-t szidja, amiért a nő nem hallgatta meg az aggodalmait. Feltehetőleg arról van szó, amiről Mary A. Fischer cikke így számol be: “1993. júniusában tehát ezzel az emberrel [Barry Rothman ügyvéddel] kezdett el Evan Chandler véghezvinni „egy bizonyos tervet”, amelyre utalt a Dave Schwartz-cal folytatott felvett telefonbeszélgetésben. Abban a hónapban egy ballagáson Chandler megosztotta gyanúit ex-feleségével. ”Ő azt gondolta, hogy az egész egy hülyeség.” – mondja a nő ex-ügyvédje, Michael Freeman.”

Még egyszer hangsúlyozom: June-nak nem is volt semmi oka arra, hogy másképp gondolja! Az egész “gyanúnak” semmi konkrét alapja nem volt. Semmi olyan, amit Jordan mondott volna, semmi olyan, amit Evan tudott volna. Egész egyszerűen azon alapult a gyanú, hogy bizonyos emberek (Rothman, és talán Gutierrez) ötleteket adtak neki, s ezeknek Evan beteg elméje jó táptalajul szolgált!

Schwartz: Igen. Mi lenne, ha te, June és én összeülnénk?

Chandler: Nem. Miért csinálod ezt?

Schwartz: Mert én nem… nem akarom kitenni Jordy-t ennek, amíg… úgy értem, nem érzem magam túl kényelmesen…

Chandler: Hadd fogalmazzam ezt meg neked így: van egy előre elhatározott szövegem, amit elpróbáltam és amit fogok mondani, amikor elmegyek oda.

Schwartz: Igen.

Chandler: Oké? Mert nem akarok semmi olyat mondani, amit felhasználhatnak ellenem.

Schwartz: Igen.

Chandler: Úgyhogy pontosan tudom, hogy mi az, amit mondhatok. Ezért viszem a hangfelvevőt is.

Schwartz: Igen.

Chandler: Van néhány dolog papírra leírva, amit meg fogok mutatni néhány embernek…

Schwartz: Igen.

Chandler: … és ennyi. Az én egész részem két vagy három percig fog tartani, és aztán megfordulok [szalaghiba], és ennyi. Semmi olyat nem fogok mondani, amit nem mondtak, hogy mondjak…

Schwartz: Igen.

Chandler: És aztán sarkon fordulok és elmegyek és nekik dönteniük kell.

Schwartz: Igen.

Chandler: És ezen döntés alapján fogom eldönteni, hogy fogunk-e újból beszélni vagy továbbmegy a dolog.

Schwartz: Igen.

Chandler: Telefonálnom kell. Amint elhagyom a házat, telefonálok.

Schwartz: Igen.

Chandler: Telefonálok.

Schwartz: Igen.

Chandler: Vagy azt mondom, hogy „gyerünk” vagy azt, hogy „még ne” és ez…

Schwartz: Igen.

Chandler: …így fog történni. Én nem… történetesen én tudom mi fog történni, érted? Nem kell semmit mondaniuk nekem. [Szalaghiba] „nem akartál hallgatni rám. Most kénytelen leszel hallgatni rám. Ez az én pozícióm. Gondold meg!”

Schwartz: Igen.

Chandler: „Gondold meg!” Nem mondok semmi rosszat senkiről, oké? Minden le van írva a papírra.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ki fogom osztani a papírokat, hogy nem gondatlanul [szalaghiba], kiosztom a papírokat: „Michael, itt a papírod, June, itt a papírod.”

Schwartz: „Hasonlítsátok össze a papírokat. Olvassátok el az egészet. Ezek az én érzéseim erről. Akartok tovább tárgyalni? Később beszélünk.”

Schwartz: Igen.

Chandler: „Ha ti nem [szalaghiba]… de, nézd, csak annyit próbálok tenni most, rákényszerítettek, hogy [szalaghiba] papírra és odaadom nekik elolvasni…

Schwartz: Igen.

Ha Evan szerint Michael molesztálta a fiát, akkor miért van szükség ilyen körmönfont módszerekre? Miért kell begyakorolt, elpróbált szövegeket mondania, teátrális jeleneteket rendeznie? Fenyegető papírokat kiosztogatnia, “mert nem akarok semmi olyat mondani, amit felhasználhatnak ellenem”? Miért kezdeményez tárgyalásokat az állítólagos molesztálóval? És miért a válaszreakciótól teszi függővé a következő lépéseit? Miért nem fordul egyenesen a hatóságokhoz?

“Semmi olyat nem fogok mondani, amit nem mondtak, hogy mondjak…”

Nyilvánvalóan Rothman osztogatja neki hátulról az instrukciókat. Ismét kérdem: molesztálás esetén miért tárgyalunk és miért teszünk követeléseket és adunk ultimátumokat az állítólagos molesztáló felé? Nem az lenne a normális reakció, hogy feljelentést teszünk? Nem inkább egy zsarolásnak tűnik ez az egész forgatókönyv?

Chandler:… mert [szalaghiba]. Úgy értem, nem kicsinyes ez? Tehát miért akarnának engem elvágni, eddig elmenni, ennyi pénzt elkölteni, ennyi időt az életemből sírással tölteni, távol a parxisomtól, nem fizetni [szalaghiba] mindenki más? Miért akarják, hogy ezen keresztülmenjek? És nagyon világossá tettem June számára, hogy ezen megyek keresztül miatta, mert nem akartam semmilyen félreértést. Mindent megtettem, amit csak tudtam, hogy hassak rá. (Érthetetlen) hideg és szív-… abszolút hideg és szívtelen. Ez minden…

Schwartz: Nos, talán a felszínen így tűnhet, de én…

Chandler: Tudom, hogy a felszínen June elbűvölő…

Schwartz: Nem, nem. Úgy gondolom, hogy a felszínen talán hidegnek tűnhet, de én nem… nem értek ezzel egyet.

Chandler: Dave, a „menj és baszd meg magad” nem egy felszínes reakció.

Schwartz: Várj! Volt valaha, hogy… úgy érted, hogy te sosem tettél ilyet, igaz?

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) és azt mondják „menj és baszd meg magad”, ez nem felszín…

Schwartz: Te sosem tetted ilyet?

Chandler: …elnézést.

Schwartz: Sosem tettél ilyet? Úgy értem, sosem voltál még dühös egy barátra és veszekedtél vele három hétig?

Chandler: Nem, nem, nem.

Schwartz: Soha, soha?

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) …úgy, Dave, nem állandóan úgy.

Schwartz: Nos…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) …addig elmenni, hogy azt mondod: „Oké [szalaghiba]. Felejts el engem! Ez az, ami történik Jordannel. Ez az én aggodalmam” és aztán ő azt mondja: „menj és baszd meg magad” újra. Úgyhogy [szalaghiba] ott, azt mondtam: „Ez már többé nem egy emberi lény, akivel dolgom van.”

June ostorozása és önsajnálat ismét. Evannak az a legfőbb baja, hogy “elvágták”, hogy June és Jordan elhidegültek tőle. Lehet, hogy ő ezért Jacksont teszi felelőssé, ám az igazi ok az ő saját korábbi “teljesítménye” apaként. De, amint később is látni fogjuk, Evan soha nem önmagában keresi a hibát…

Schwartz: Nos, hadd kérdezzem meg tőled ezt: úgy érted, adtál Jordy-nak valamilyen ultimátumot?

Chandler: Igen.

Schwartz: Igen. Mert, nézd, így csapdában érzi magát, szerintem.

Chandler: Nagy kár.

Schwartz: Nos, miért… úgy értem…

Chandler: Csak annyit kell tennie, hogy beszél velem róla.

Schwartz: Tudom, de hogyan tudsz te… úgy értem, te tudod mit tehetsz… úgy értem, nem tudtál volna úgy közeledni, hogy azt mondod: „Jordy, én így érzek. Ezért fontos a kommunikáció. Meg kell beszélnünk ezt.”

Chandler: Ezt mondtam Jordy-nak: „Mi lenne, ha megkérnélek arra, hogy valamit ne csinálj?” Így fogalmaztam.

Schwartz: Igen.

Chandler: Azt mondta: „Nem érdekelne.”

Schwartz: Igen.

Chandler: Ezt mondta.

Schwartz: Nos, mi a gond ezzel?

Chandler: Mi a gond?

Schwartz: Igen. Úgy értem, mi a gond ezzel?

Chandler: Nos, hadd kérdezzek tőled valamit: soha életében, soha még… nem válaszolt így vagy válaszolt volna így…

Schwartz: Igen.

Chandler: …ami azt jelenti, hogy valami történt benne és az életében és emiatt most teljesen máshogy válaszol nekem. Mi történt vele? Az anyja megváltozott, Michael az életében van és te nem voltál ott, hogy az egészet kiegyensúlyozd. És ennyi.

Schwartz: Igaz és én nem voltam ott, és igazad van.

Chandler: Igen.

Schwartz: Nem voltam ott, hogy megbeszéljem ezt vele.

Chandler: Úgyhogy az egész dolog megtörtént.

Schwartz: Igen.

Chandler: És ennyi.

Schwartz: Szóval okolj engem!

Chandler: Oh, nem téged okollak.

Schwartz: De az én hibám.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen)

Schwartz: Az én hibám. Nem voltam ott, hogy…

Chandler: Nem, nem. Nem érted. Meg fogjuk látni kinek a hibája. És elmondom neked: nem a te dolgod eldönteni kinek a hibája vagy az én dolgom eldönteni kinek a hibája. Más emberek, akik arra vannak kiképezve [szalaghiba] kinek a hibája, majd eldöntik és bármiben fogadok veled, hogy nem az lesz a döntés, hogy a te hibád. Téged nem fognak hibáztatni és te mehetsz és mondhatsz, amit akarsz. Senki [szalaghiba] mondhatják: „Ez nagyon kedves. Tűnj a picsába innen és foglalkozzunk a valódi ügyekkel”, de ennyi. Ez fog történni. Nem fognak engem okolni és nem fognak téged okolni. És ez… úgy értem…

Schwartz: De senkit sem kellene okolni. Úgy értem…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) beszélni a lényegről, mert ez az, amiről igazán szólni fog…

Schwartz: Igen.

Chandler: …a lényeg, téged senki nem fog le se szarni ebben az ügyben.

Schwartz: Igen.

Chandler: Szóval amikor azt mondod nekem, hogy okoljalak téged, nem ez a lényeg. Nem így fogják ezt nézni (egyszerre beszélnek, érthetetlen).

Evan tehát úgy érzi elvesztette tekintélyét a fia előtt, mert “az anyja megváltozott” és “Michael az életében van”. Ezért valamennyire Schwartzot okolja (“te nem voltál ott, hogy az egészet kiegyensúlyozd”), de amikor Schwartz elkezdi magát ostorozni, akkor inkább célpontot vált – hiszen nem az a lényeg számára, hogy Schwartzot tegye felelőssé a – szerinte – kialakult helyzetért.

Azt is látjatjuk, hogy Evan próbál beszélni Jordannel a gyanújáról, illetve megmondani neki, hogy “valamit ne csináljon” (talán ne találkozzon Jacksonnal?) de a fiú elhajtja, amire Evanban természetesen csak még nagyobb a sértettség.

Schwartz: De kell lennie valakinek, aki hibás? Nem lehet, hogy egyszerűen csak megbeszéljük?

Chandler: Nos, nézd… igen. Ezért próbáltam kapcsolatba kerülni velük, hogy (egyszerre beszélnek, érthetetlen) megbeszélni…

Schwartz: Igen, nos, de ez… várj!

Chandler: …de ők nem akarnak velem beszélni.

Schwartz: Várj! Nos, ez nem igaz. Ez nem igaz.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) holnapig…

Schwartz: Mentél már keresztül olyan perióduson, amikor egyszerűen nem… várj! Persze, hogy mentél. Persze, hogy mentél.

Chandler: Dave…

Schwartz: Amikor üvöltöztem Monique-kal, hogy rávegyelek, hogy felhívj.

Chandler: És akkor mi van? Az egy nap volt. Két nap.

Schwartz: De nem számított… nem lehet számolni a napokat.

Chandler: Nos, nekem számolnom kell a napokat, mert nem hagyhatom, hogy örökre így menjen. Egyébként turnéra mennek augusztus 15-én. Elmennek. Elmennek az országból…

Schwartz: Igen.

Chandler: … négy hónapra.

Schwartz: És ez rossz?

Chandler: Nos, nem fogok tudni kommunikálni velük erről, ha elmennek, nem?

Schwartz: Úgy értem, de te azt gondolod, hogy…

Chandler: Egyébként nem fognak elmenni.

Schwartz: Igen.

Chandler: Még nem tudják, de nem fognak elmenni.

Schwartz: Igen.

Chandler: Úgyhogy, úgy értem, különösen, ha nem jönnek el holnap, akkor semmiképpen sem fognak elmenni. Szerencsések lesznek, ha Michael még…

Schwartz: Hadd kérdezzem meg… hadd kérdezzem meg tőled ezt…

Chandler: …turné (érthetetlen) le kell mondani.

Eredetileg úgy volt, hogy June, Jordan és Lily elkísérik Michaelt a Dangerous turné második felére, amely 1993 augusztusában indult volna. Evan – noha semmilye sincs, csak a háttéremberei által az agyában elültetett “gyanúja”- kijelenti, hogy: “még nem tudják, de nem fognak elmenni”.

Schwartz: Nos, hadd… hadd kérdezzem meg ezt tőled: úgy értem, miért nem találkozhattok… miért ne találkozhatnánk miután eljövök munkából?

Chandler: Mert…

Schwartz: Úgy értem, miért nem? Mi a különbség?

Chandler: Úgy tűnik nekem, hogy ez nem elég fontos neked ahhoz, hogy eljöjj a munkából, hogy…

Schwartz: Elég fontos, de mégis…

Chandler: Baszd meg a munkád!

Schwartz: Várj, várj!

Chandler: Még mindig ott lesz 8:35-kor. Az egész dolog öt percbe fog telni.

Schwartz: Igen.

Chandler: Már mondtam neked, hogy én… nem szabad többet mondanom…

Schwartz: Igen.

Chandler: …mint amit már előkészítettem. Papíron van.

Schwartz: Ez a te…

Chandler: Nem megyek be…

Schwartz: Ez az ügyvéded miatt van?

Chandler: Mi?

Schwartz: Az ügyvéded miatt?

Chandler: Igen.

Schwartz: Miért nem találkozunk az ügyvéded irodájában?

Chandler: Nos, megtehetjük, ha túljutunk a holnapon.

Schwartz: Igen.

Chandler: Hajlandó találkozni velük. Jelenleg mindnyájukat meg szeretné ölni. Kiválasztottam a legmocskosabb kurafit, akit csak találhattam.

Schwartz: Igen.

Chandler: Az egyetlen ok amiért találkozom velük holnap, az igaz tény az…

Schwartz: Igen.

Chandler: …Monique miatt.

Schwartz: Igen.

Chandler: Monique könyörgött nekem, hogy tegyem meg.

Schwartz: Igen.

Chandler: Azt mondta: „Elvesztetted az önuralmadat”…

Schwartz: Monique is ott lehet?

Chandler: Holnap?

Schwartz: Igen.

Chandler: Ott akart lenni, de…

Schwartz: Azt akarom, hogy ott legyen.

Chandler: Én nem hagynám.

Schwartz: Miért? Miért nem?

Chandler: Mert June utálja Monique-ot.

Schwartz: Ez nem igaz.

Chandler: Nos, tudod mi van?

Schwartz: Ez nem igaz…

Chandler: Nos…

Schwartz: …egyáltalán.

Chandler: Nos, tényleg! Nos, akkor ezek szerint Jordy hazug és Michael hazug.

Schwartz: Miért?

Chandler: Mindketten azt mondták nekem, hogy Monique… hogy June…

Schwartz: Várj! Nem látod azt az egész dolgot?

Chandler: Mit?

Schwartz: Ez női féltékenység.

Chandler: Nem érdekel mi…

Schwartz: Nem számít…

Chandler: A probléma az, hogy te szerelmes vagy belé, ezért állandóan kifogásokat gyártasz.

Schwartz: Várj, várj!

Chandler: Én már nem vagyok szerelmes belé. Már nem is kedvelem.

Schwartz: Nem tudsz semmit a női féltékenyégről?

Chandler: Nem érdekel.

Schwartz: Ennek semmi…

Chandler: (Érthetetlen) Dave. Ez patologikus. Nem akarom, hogy ez befolyásolja…

Schwartz: Ez nem patologikus. Ez a lényeg.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) patologikus. Nem érdekel mi az oka. Nem érdekel. Nem játszom pszichiátert és elemezgetek.

Schwartz: De miért nem akarod, hogy Monique ott legyen. Én sokkal kényelmesebben érezném magam.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen), ezért.

Schwartz: Tessék?

Chandler: Mert June utálja, így nem akarom, hogy…

Schwartz: Nem utálja.

Chandler: Persze, hogy utálja.

Schwartz: Teljesen tiszteli és nem utálja.

Chandler: Nos, akkor Jordy hazug és Michael (érthetetlen)…

Schwartz: Várj, várj!

Chandler: …mert szó szerint ezt mondták nekem, együtt…

Schwartz: Tényleg?

Chandler: …hogy June utálja Monique-ot. Sőt, tovább is mentek és elmondtak nekem több dolgot, amit June mondott Monique-ról.

Schwartz: Igen.

Chandler: Oké? Talán visszamentek és azt mondták June-nak, hogy Monique mondott dolgokat róla és…

Schwartz: Igen.

Chandler: …(érthetetlen) hazudott. Talán hazudnak. Nem tudom. De ismerve June-t, nem hiszem, hogy hazudtak. Úgy gondolom, hogy az igazat mondják nekem.

Schwartz: Igen.

Chandler: És azt akarom, hogy Monique teljesen maradjon ki ebből.

Schwartz: Igen.

Chandler: Mert az fog történni, hogy June meg fogja győzni Jordy-t, hogy Monique rossz ember és a jelenlétével ott biztos ő vitt bele engem ebbe az egész dologba…

Schwartz: Igen.

Chandler: …és June ki fog találni valami nagy hazugságot…

Schwartz: Ahhh.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) csak Monique miatt leszek ott, mert az igazat megvallva neked, Dave, sokkal könnyebb lenne számomra és sokkal kielégítőbb…

Schwartz: Igen.

Chandler: …látni mindenkit tönkremenni…

Schwartz: Igen.

Chandler: … ahogy ők is tönkretettek engem, de ez sokkal könnyebb lenne. És Monique folyton csak mondogatja nekem: „Nem akarod ezt tényleg megcsinálni” és végül ő [szalaghiba] minden kedvéért, amink volt a múltban…

Schwartz: Igen.

Chandler: …adni még egy esélyt, és ez az egyetlen ok, mert ez az ügyvéd, akit találtam… úgy értem, meginterjúvoltam sokat és a legmocskosabb kurafit választottam…

Schwartz: Igen.

Chandler: …akit csak találhattam és minden vágya, hogy kivigye ezt a nyilvánosság elé olyan gyorsan amilyen gyorsan csak lehet, olyan nagyban, amilyenben csak tudja…

Schwartz: Igen.

Chandler: …és megalázni annyi embert, amennyit csak tud, és neki rossz [szalaghiba]…

Schwartz: Szerinted ez jó?

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) rengeteg pénzembe kerül.

Schwartz: Gondolod, hogy ez jó?

Chandler: Szerintem ez nagyszerű. Szerintem fantasztikus. A legjobb. Mert amikor valaki… amikor valaki azt mondja neked, hogy nem akar beszélni veled…

Schwartz: Igen.

Chandler: …neked kell beszélni velük…

Schwartz: Igen.

Chandler: …meg kell ragadnod a figyelmüket. Ez élet-halál kérdés. Én így veszem. Beszélnem kell velük.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ez élet-halál kérdés a fiamnak. Meg kell ragadnom a figyelmüket. Ha nem kapom meg, ha nem kaptam meg a telefonban és ha nem kapom meg holnap…

Schwartz: Igen.

Chandler: …akkor ez a fickó majd minden bizonnyal megkapja. Az a következő lépés. És akarsz tudni valamit? Még rá is ráállítottam valakit, ha ő nem [szalaghiba]. De nem akarok [szalaghiba]. Nem viccelek. Komolyan gondolom, amit korábban mondtam neked.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ez igaz. Úgy értem, vérfürdő lehet, ha nem kapom meg, amit akarok. De hiszem, hogy ez az ember meg fogja kapni, amit akar.

Schwartz: Igen.

Chandler: Szóval ő csak nagyon szeretne [szalaghiba] semmit sem jobban, mint hogy ez az ügy előremenjen. Mocskos, kegyetlen…

Schwartz: Igen.

Chandler: … nagyon okos [szalaghiba] és éhezik a nyilvánosságra [szalaghiba] jobb neki.

Schwartz: Igen.

Chandler: És erre fog menni…

Schwartz: Nem gondolod, hogy mindenki csak veszít?

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) teljesen megalázni őt minden módon…

Schwartz: Hogy… nem veszít ezzel mindenki?

Chandler: Ez nem fontos. Nézd, a lényeg az, hogy ha el kell mennem addig…

Schwartz: Igen.

Chandler: …nem állhatok meg és gondolkodhatom azon, hogy „ki nyer, ki veszít?”

Schwartz: Igen.

Chandler: Csak arra gondolhatok, hogy csak egy célom van és a cél az, hogy megnyerjem a figyelmüket…

Schwartz: Igen.

Chandler: …hogy a [szalaghiba] aggodalmak, és ameddig nem akarnak velem beszélni nem tudom nekik elmondani mik az aggodalmaim, úgyhogy lépésről lépésre kell mennem, minden alkalommal eszkalálni a figyelem-megszerző mechanizmust, és ennek tekintem őt, egy figyelem-megszerző mechanizmusnak. Sajnos azután teljesen [szalaghiba]. Akkora lendülete lesz önmagában, hogy aztán teljesen kontrollálhatatlanná válik. Monumentálisan nagy lesz és nekem nem lesz rá módom, hogy leállítsam. Senki másnak sem lesz azon a ponton. Úgy értem, ha egyszer eleresztem azt a telefonhívást, akkor az a fickó mindenkit szét fog zúzni a láthatáron bármilyen fondorlatos, mocskos, kegyetlen módon, ahogy csak tud. És én teljes felhatalmazást adtam neki erre. Túlmenni a holnapon, ez azt jelentené, hogy minden tőlem telhető dolgot megtettem, hogy leültessem őket beszélni velem és ha ők még mindig [szalaghiba], akkor eszkalálnom kell a figyelem-megszerző mechanizmust. Ő lesz a következő. Nem mehetek oda valaki kedveshez [szalaghiba]. Náluk ez nem működik. Erre már rájöttem. Legyél kedves és aztán menj és baszd meg magad.

Schwartz: Igen.

Chandler: Alapvetően, amit tudniuk kell, végeredményben az, hogy az életüknek vége, ha nem ülnek le. Így vagy úgy, vagy jön a következő lépés vagy a [szalaghiba]. Nem állok le, amíg meg nem kapom a figyelmüket. Hogy én [szalaghiba] az egyetlen cél jelenleg, hogy azt kell tennem, ami szerintem a legjobb Jordy-nak…

Schwartz: Igen.

Chandler: …és szerintem ami most folyik az rossz Jordy-nak, ezért bármilyen alternatíva jobb. Ha nincs igazam, akkor üljenek le és mondják el nekem, hogy miért nincs igazam.

Schwartz: Igen.

Chandler: De…

Az elején Schwartz szeretné rávenni Chandlert, hogy a 11-i megbeszélést tegyék át egy olyan időpontra, amikor ő is ott tud lenni, de Chandler hajthatatlan.

Chandler elmondja, hogy ügyvédjeként a “legmocskosabb kurafit” választotta ki. Ez Barry Rothman és én nem vitatkozom azzal, ahogy Evan itt jellemzi. Viszont azt is láthatjuk, hogy tudatosan választott egy ilyen ügyvédet.

Te így viselkednél-e, ha a gyermekedet molesztálnák? Nekem nem egy kegyetlen, mocskos és a nyilvánosságra éhező ügyvéd kellene, aki majd mindenféle fondorlatos eszközzel (minek fondorlat, ha nálad van az igazság?) mindenkit elpusztít a látóhatáron, hanem a hatóságok!

Schwartz szeretné, ha a találkozón ott lenne Evan felesége is (talán azért, hogy közös erővel lenyugtathassák, leszerelhessék Evant?), de Evan ezt visszautasítja. Arra hivatkozva, hogy “June utálja Monique-ot”, amire Schwartz azt mondja, hogy ez nem igaz. Erre Evan ezt az állítást is másra fogja – azt állítja, hogy Jordan és Michael mondták neki, hogy így van.

Chandler azt mondja, hogy már régen beindította volna ezt a gépezetet (annak ellenére, hogy fogalma sincs megalapozott-e a gyanúja!), ha a felesége nem veszi rá, hogy ne csinálja. Mert számára “sokkal kielégítőbb lenne látni mindenkit tönkremenni, ahogy ők is tönkretettek engem”. Tehát a motiváció bosszú azért, mert “tönkretették őt”, nem is a “gyanított” molesztálás?

És miért próbálja a felesége eltéríteni a szándékától (“elvesztetted a kontrollod”, „nem akarod ezt tényleg megcsinálni”), ha Evan csupán a gyermekét akarja védeni? Nyilván a feleség tudja, hogy Evan “gyanúja” és viselkedése irracionális.

Schwartz: Szóval nem ülnél le velem és nem beszélnénk ezt meg először mi?

Chandler: Nem, mert te nem ismered az ügyeket.

Schwartz: Igen, de elmondhatnád nekem.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) teljesen tudatlan az ügyekben. Nem. Igazán nincs mód arra, hogy ezeket valakinek elmondd, tudod.

Schwartz: Tényleg? Nos, biztosan el tudnád.

Chandler: El fogják. El fogják, tudod. Majd meglátod. Majd meg fogod látni, és ebben nem én vagy te fogunk dönteni.

Schwartz: Találkozhatnál vele itt a munkahelyemen?

Chandler: Oh, nem. A házban fogok találkozni.

Schwartz: Miért nem találkozhattok itt?

Chandler: Nos, egy dolog miatt: Michaelnek ott kell lennie.

Schwartz: Igen, Michael el fog jönni.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) nem a Rent a Wreck-ben lesz.

Schwartz: Michael ide is eljönne.

Chandler: Nos, honnan tudod?

Schwartz: Majd meglátom. Úgy értem, ha ide eljön, akkor megteszed itt?

Chandler: Nem. Miért?

Schwartz: Mert így könnyebb nekem.

Chandler: Mert lehet, hogy dolgoznod kell?

Schwartz: Nem. Hogy ne kelljen innen elmennem.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) jelzéseket.

Schwartz: Tessék?

Chandler: Állandóan adod nekem ezeket a…

Schwartz: Ezek nem kereszt jelzések. Mondom neked, hogy ez… itt vagyok minden másodpercben. Nehéz elszabadulnom.

Chandler: Nos, el kell döntened mi a fontos…

Schwartz: Nos, a prioritásom ez, de, úgy értem, köthetnél kompromisszumot értem.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) mondd nekem, hogy ez egy nagyon nehéz választás, tudod: a gyerekeid vagy a munkád.

Schwartz: Héj, ez nem nehéz választás!

Chandler: Nos, akkor…

Schwartz: De csak…

Chandler: …az ügy, akkor. Legyen…

Schwartz: Ettől… várj! Mi a különbség…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) munkába 9 óráig.

Schwartz: Mi a különbség számodra? Úgy értem, számomra könnyebbé teszi. Van valami különbség a számodra?

Chandler: Igen.

Schwartz: Oké. Mi a különbség?

Chandler: Mi lenne, ha azt mondanám neked, hogy a házuk be van drótozva?

Schwartz: Igen.

Chandler: Van különbség?

Schwartz: Oké.

Chandler: Nem mondom, hogy be van.

Schwartz: Igen.

Chandler: Csak azt mondom: „Mi van, ha igen?”

Schwartz: Igen, nos…

Chandler: Az vajon… te vajon… látnád a [szalaghiba].

Schwartz: Igen. Aztán te akarod rögzíteni.

Chandler: Tegyük fel, hogy be van.

Schwartz: Igen.

Chandler: Tegyük fel ezt.

Schwartz: Oké.

Chandler: Nem mondom, hogy be van.

Schwartz: Oké.

Chandler: De tegyük fel, hogy be van. Oké? Az különbséget jelentene. (Érthetetlen.)

Itt Chandler és Schwartz azon alkudoznak, hogy hol legyen a találkozó.

Schwartz: Oké. Meg kell tenned nekem egy szívességet.

Chandler: Mit?

Schwartz: Oké. Ahogy most beszélgettünk az teljesen… ahogy hangoztál az teljesen más, mint amikor először beszéltem veled. Úgy értem, te…

Chandler: Nos, (érthetetlen) beszélünk holnap, Dave.

Schwartz: Tessék?

Chandler: Mondtam neked, hogy minden le van írva papírra.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ezért viszek hangfelvevőt.

Schwartz: Nos, de ilyen nyugodt leszel, mint most?

Chandler: Nincs mit mondanom.

Schwartz: Igen.

Chandler: Nem leszek nyugodt. Nem leszek semmilyen. Nem leszek… nem leszek teljesen híján semminek. Csak annyit fogok mondani: „Nézzétek. Itt van valami olvasnivaló a számotokra, srácok. Olvassátok el! Gondoljátok át!”

Schwartz: Igen.

Chandler: „Ha le akartok ülni és beszélgetni akartok, akkor találkozhatunk az ügyvédem irodájában.”

Schwartz: Igen.

Chandler: „Ha azt akarjátok nekem mondani, hogy menjek és basszam meg magam, akkor csak tudassátok velem”…

Schwartz: Igen.

Chandler: …”és akkor én majd elmondom neki, hogy mik az érzéseitek”.

Schwartz: Nos, te miért…

Chandler: …és ennek meg kell… meg kell történnie holnap 12 óra előtt. Dönteniük kell..

Schwartz: Igen. És hadd kérdezzem meg tőled…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) nem hallok felőlük erről, akkor a kerekek elkezdenek…

Schwartz: Miért kell neked, hogy Jordy ott legyen, ha csak annyit teszünk, hogy felolvassuk?

Chandler: Már megpróbáltam elmagyarázni ezt neked.

Schwartz: Nem. Ha fel kell olvasnunk valamit.

Chandler: Mert már elmagyaráztam ezt neked. Azt akarom, hogy lássa hogyan viselkedek.

Schwartz: Igen.

Chandler: Akarom, hogy lássa, hogyan cselekszem.

Schwartz: Igen. És miért akarod, hogy Michael is ott legyen?

Chandler: Mi ez a sípolás? Hallod?

Schwartz: Igen.

Chandler: Rögzíted ezt?

Schwartz: Nem.

Chandler: Hallod a sípolást?

Schwartz: Igen.

Chandler: Nos, tegyük le.

Schwartz: Oké.

Chandler: Oké.

Schwartz: Szia.

Jordannak tehát azért kell ott lennie, hogy “lássa hogyan viselkedek”. Ez az egész színjáték arra megy ki, hogy Evan megalázza, “legyőzze” Michael Jacksont és a fia ennek tanúja legyen…

És még egyszer azt mondhatom el, amit már korábban: ha a gyerekedet molesztálják, te alkudozol, ultimátumokad adsz, tárgyalgatsz, majd a tárgyalás eredményétől teszed függővé a következő lépéseidet, vagy pedig elmész a rendőrségre és feljelentést teszel?

Ha esetleg a fentiekből nem egyértelmű, hogy ezek a molesztálási vádak egy teljesen beteg és irracionális elme fixa ideái, akkor a következő két rész remélem már kétséget sem fog hagyni efelől.

Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 2. párbeszéd

Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 3. párbeszéd

Kategória: Az 1993-as ügy
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

8 hozzászólás a(z) Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 1. párbeszéd bejegyzéshez

  1. Visszajelzés: Chandlerék vádjai |

  2. Visszajelzés: Dr. Richard Gardner pszichiáter interjúja Jordan Chandlerrel |

  3. istván szerint:

    mekkora egy szemét mocsok volt…

  4. Visszajelzés: Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 3. párbeszéd |

  5. Visszajelzés: Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 2. párbeszéd |

  6. kermar szerint:

    Koszonom a munkadat!

  7. annamaria szerint:

    Ez eredekes, ugy gondolja, hogy a fiat molesztaljak es nem akar veget vetni a kapcsolatnak abban a minutaban egy rendorsegi feljelentessel? Hagyja, hogy amig o ugyvedeket interjuvolgat, szervezkedik-tervezkedik addig a fiat esetleg tovabbi zaklatasok erjek? A beszelgetesbol kiderul, hogy Chandler ugy gondolja, hogy ez rendszeres (mar ha azt feltetelezzuk, hogy Swartz7al oszinte, nem csak ot is az ugyhoz akarja felhasznalni). Nekem minden egyes alkalom amikor a gyerekemet molesztaljak, olyan lenne mint egy kesszuras a szivembe. Mert hat csak egy “mocskos kurafi” ugyved felel meg neki. Tudja, hogy csak egy ilyen tudja keresztul vinni az ugyet, egy becsuletes, az nem (tudni illik, egy becsuletes, az igazsag szolgalataban allo ugyved soha ki nem allna egy szexualisan zaklatott gyerekert). Termeszetes, ilyen esetben minden szulo, akinek a gyereket molesztaljak azt akarna, hogy az ugyvedet a nyilvanossagra es masok megalazasara valo ehseg motivaljon es ne pedig a gyerekenek es az igazsgnak a vedelme (hamar egyszer ugyvedhez ment es nem a hatosagokhoz).

Vélemény, hozzászólás?

