Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 2. párbeszéd

Folytatom az itt megkezdett témát Evan Chandler és Dave Schwartz második (a szalagon 30-as számmal jelölt) párbeszédével.

30. párbeszéd Dave Schwartz és Evan Chandler között

Schwartz: Szia, Ev.

Chandler: Szia, Dave.

Schwartz: Hogy vagy? Kösz, hogy visszahívtál.

Chandler: Oké. Az autóban vagyok. Hazafelé tartok.

Schwartz: Oké.

Chandler: Te hol vagy?

Schwartz: Munkában.

Chandler: A [szalaghiba].

Schwartz: Be akarsz ugrani ide?

Chandler: Nem. Fáradt vagyok, ember.

Schwartz: Igen, de én… meg kell ezt beszélnünk.

Chandler: Nincs semmi megbeszélnivaló.

Schwartz: Persze, hogy megbeszélhetjük.

Chandler: Csak legyél ott holnap, ha hallani akarod, amit mondani akarok. Ez minden. És ha ők nem lesznek ott, akkor semmi nincs, amit bárki is mondhat és akkor ez a vége.

Schwartz: Nos, hadd kérdezzelek meg.

Chandler: Igen.

Schwartz: Mi van, ha mondjuk, June és én leszünk ott?

Chandler: Nem jó.

Schwartz: Miért?

Chandler: Mind ott kell lenniük. Tulajdonképpen June lenne az, aki a legkevésbé hiányozna, ha nem lenne ott.

Schwartz: Ki?

Chandler: June. Aki a legjobban érdekel…

Schwartz: Oké. És mi van, ha Jordy és én megyünk?

Chandler: Nem. Jordy és te?

Schwartz: Igen.

Chandler: És én?

Schwartz: Igen.

Chandler: Nem.

Schwartz: Miért?

Chandler: Ez ostobaság. Nem. Michaelnek ott kell lennie. Michaelnek ott kell lennie. Ő a legfontosabb. Őt akarom.

Schwartz: Úgy értem, úgy gondolod, hogy rossz ember?

Chandler: Michael?

Schwartz: Igen.

Chandler: Gonosz ember. A rossznál is rosszabb.

Schwartz: Igen. És miért hiszed ezt?

Chandler: Huh?

Schwartz: Miért hiszed ezt?

Chandler: Van rá bizonyítékom, hogy bebizonyítsam.

Schwartz: Igen.

Chandler: Te is el fogod hinni, ha meghallod…

Schwartz: Várj! Hadd kérdezzek tőled valamit. Úgy értem, megbízol bennem, igaz?

Chandler: Hadd fogalmazzam meg neked így, Dave: a világon senki sem állhatott e közé a család közé – June közé, közém és Jordy közé. Ez a nehéz [szalaghiba] az ellenkezője. Ez gonosz dolog. Ez az egyik oka, amiért ő gonosz. Beszéltem vele erről, Dave. Még azt is mondtam neki, hogy [szalaghiba] a család.

Schwartz: Mikor beszéltél vele?

Chandler: Erről?

Schwartz: Igen.

Chandler: Hónapokkal ezelőtt. Amikor először találkoztam vele elmondtam ezt neki.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ez a szabály. Ez az első dolog, amit tudott. Senki sem teheti ezt meg. Most pedig már nincs többé család.

Schwartz: Igen.

Chandler: Úgy értem, Jordy… Jordy az életem. Pont.

Schwartz: És ez hogy segít ezen?

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) az életem. Mi?

Schwartz: Ez hogy segít ezen?

Chandler: Nem segít. Nem segít. Nem tudom hogy fog segíteni. De már nem is árthat. Ez… én… ezért nincs veszítenivalóm. Ezt nagyon világossá tettem a számukra. Ha mind ott lesznek, akkor mind leülünk és beszélünk. Ha nem lesznek ott…

Schwartz: Nos, hadd kérdezzek… oké.

Chandler: …kiveszik a kezemből és akkor nem lesz több beszélgetés. Van egy esélyük. Van egy esélyük, hogy megbeszéljük.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ha nincsenek nyugodt, békés hangulatban…

Schwartz: Igen.

Chandler: …még azt is mondtam, hogy te is ott lehetsz. Te is ott lehetnél. Nem fogok veled semmit sem csinálni ott. Michael jöhet 20 testőrrel és egy csomó fegyverrel, ha akar. Még akár a [szalaghiba]-val is jöhet. Nem érdekel. Csak annyit mondok, hogy mindenki, aki ebben érintett (érthetetlen) leül és megbeszéljük.

Schwartz: Nos, ezzel egyetértek.

Chandler: Oké.

Schwartz: Nem, mi nem. Nézd, most…

Chandler: …nem akarnak ott lenni, akkor eljutottak arra a pontra, ahol már nem tudok velük beszélni erről…

Schwartz: Nem.

Chandler: …úgyhogy az asztalhoz kell kényszerítenem őket…

Schwartz: Nos, nem. Egyetértek azzal, hogy mindenki üljön le és beszélje meg ezt.

Chandler: Nos, ez az amiért felhívtam… ez az ami miatt felhívtam őt. Hello?

Schwartz: Úgy érted ez volt az üzenet a készüléken?

Chandler: Nem. A férfi… igen. Ez volt az üzenet a készüléken. Az volt benne, hogy jobb, ha ott lesznek, mert máskor, amikor próbáltak… hello?

Schwartz: Igen.

Chandler: Máskor, amikor próbáltam elmondani nekik, hogy beszélnem kell velük, akkor csak annyit kaptam, hogy „Menj és baszd meg magad. Nem beszélünk veled.” Úgyhogy most tudatnom kellett velük és biztosra mennem, hogy tudják, hogy ők [szalaghiba] bajuk lesz ettől, úgyhogy (érthetetlen)… nekem kellett [szalaghiba] ha nem ülnek le és beszélnek velem, akkor bajuk esik. Nem mondhatják többet nekem, hogy menjek és basszam meg magam. Beszélniük kell. Beszélni akarok velük. Nem akarok senkit bántani. Rákényszerítenek. Rákényszerítenek azzal, hogy nem akarnak leülni és beszélni velem. Csak ennyit kérek. „Ülj le és beszélj velem [szalaghiba] az én oldalamat, én meghallgatom a tiédet, mind leülünk és meglátjuk hogyan lehetne megoldani.”

Schwartz: Igen. Szóval az ott…

Chandler: Csak ennyit kérek.

Schwartz: Igen, de…

Chandler: Michael jöhet az összes testőrével és az ügyvédjével, ha akar. Nem igazán érdekel ameddig elsimítódik. Ennyi. És ha elégedetlen leszek, amikor eljövök onnan, akkor megteszem a következő lépést. Ez minden. Ha ők lesznek elégedetlenek, amikor eljönnek, akkor nekik is joguk van ezt megtenni. Legalább [szalaghiba] semmi sem oldódik meg, kivéve azt, hogy megállapodunk, hogy ismét találkozunk és beszélünk róla.

Schwartz: Igen.

Chandler: Nem tudom ebből mi lesz, de azt mondom, hogy amikor az emberek… amikor te… amikor az emberek teljesen elvágják a kommunikációt, akkor csak két választásod marad: elfelejted őket vagy frusztrált leszel a cselekedeteiktől. Én nem tudom elfelejteni őket. Szeretem őket. Ennyi. Nem kedvelem őket. Még mindig szeretem Jordy-t, de nem kedvelem őket, mert nem kedvelem azokat az embereket, akikké váltak, de szeretem őket, és mivel szeretem őket nem akarom azt látni, hogy ők [szalaghiba]. Ezért voltam hajlandó beszélni. Nekem semmi hasznom nincs abból, hogy beszélünk. Ha ezt keresztülviszem, akkor nagyot fogok nyerni vele. Nincs rá mód, hogy veszítsek. Kívül-belül leellenőriztem.

Schwartz: De amikor azt mondod, hogy „nyersz”, akkor miről beszélsz? „Nyersz”?

Chandler: Mindent meg fogok kapni, amit akarok, és ők teljesen… örökre el fognak pusztulni. El fognak pusztulni. June el fogja veszíteni Jordy-t. Nem lesz joga rá, hogy valaha viszontlássa.

Schwartz: Igen.

Chandler: Ez tény, Dave. Ez az, ami…

Schwartz: Segít ez…

Chandler: Michael karrierjének vége lesz.

Schwartz: Segít ez Jordy-n?

Chandler: Michael karrierjének vége lesz.

Schwartz: És segít ez Jordy-n?

Chandler: Ez számomra lényegtelen.

Schwartz: Igen, de, úgy értem, a lényeg az, hogy…

Chandler: A lényeg számomra az, hogy, igen, June árt neki és Michael árt neki. Be tudom bizonyítani és be is fogom bizonyítani.

Schwartz: Igen.

Chandler: …és ha arra kényszerítenek, hogy bíróság elé vigyem, akkor [szalaghiba] fogom és meg fogom kapni a gyermek felügyeleti jogot. Neki [June-nak] semmiféle joga nem lesz.

Schwartz: Igen.

Chandler: Most hajlandó vagyok leülni és beszélni vele. Ha azután azt akarja mondani nekem, hogy menjek és basszam meg magam, akkor csak tegye és aztán vagy igaza lesz vagy nem [szalaghiba]. Nyerni fogok, talán veszíteni. Van [szalaghiba].

Schwartz: [szalaghiba] gyermekfelügyeletért?

Chandler: Felejtsd el a gyermekfelügyeletet! Ez ennél sokkal tovább fog menni.

Schwartz: De mi a lényeg… úgy értem, mi a lényeg ebben?

Chandler: Hogy érted ezt?

Schwartz: A lényeg az, úgy értem, a te felelősséged és az én felelősségem…

Chandler: A lényeg (egyszerre beszélnek, érthetetlen) amit akarok?

Schwartz: Nem…

Chandler: Ezt mondod?

Schwartz: Igen, úgy értem…

Chandler: …amit én akarok?

Schwartz: Úgy értem, mi a felelősségünk az életben igazából?

Chandler: Nos, neked nincs semmilyen jogod…

Schwartz: A gyerekek az elsők…

Chandler: …ezt megtárgyalni.

Schwartz: Mi?

Chandler: Nincs semmi jogod ezt megtárgyalni.

Schwartz: Miért?

Chandler: Mert hanyag apa vagy. Nincs jogod, a saját korábbi elismerésed alapján. Te mondtad nekem, hogy hanyag vagy.

Schwartz: Igen.

Chandler: Hanyag voltál Jordy-val és hanyag voltál Kelly-vel.

Schwartz: Igen.

Chandler: Bíróság előtt… bíróság előtt June egyetlen kibaszott másodperc alatt be tudná bizonyítani, hogy hanyag vagy.

Schwartz: Igen. És?

Chandler: Nincs jogod ahhoz, hogy most hirtelen eldöntsd, hogy jó apa leszel vagy beleszólj abba, hogy mit lenne helyes tenni. Én sosem ítéltelek el téged ezért. Tudom, hogy min mész keresztül [szalaghiba]. Tudom, hogy távol kell maradnod annak érdekében, hogy normális emberi lény legyél. Én ezt megértem, de ezt senki nem fogja le se szarni a bíróságon. Te és én [szalaghiba] élünk, de én még mindig átélem ezt minden nap a rendelőmben, és ez nekem is rossz, hidd el, és én nagyon jól megértelek és tudom, hogy miért [szalaghiba], ő [June] egy pillanat alatt el fogja érni, hogy rossz színben tűnj fel.

Schwartz: Igen. Egyetértek ezzel.

Chandler: Oké. Nos, ezúttal fordítva lesz, mert ő [June]… nézd, én annyira szeretem őt [Jordant], hogy hajlandó vagyok tönkretenni a saját életemet azért, hogy megvédjem őt…

Schwartz: Igen.

Chandler: …azt tenni, ami szerintem a legjobb, nem csak… ez nem az, amit én gondolok. Professzionális [szalaghiba] kaptam, mindenki egyetért, hogy az egyetlen őrültség az volt, hogy nem léptem közbe régen…

Schwartz: Ez…

Chandler: Ez…

Schwartz: …káros a számára?

Chandler: Roppant káros.

Schwartz: Igen.

Chandler: Mindenki egyetért ezzel. Úgy értem, hogy ők… az ő véleményük ami meggyőzött arról, hogy ne maradjak távol ettől. Tudod, én nem vagyok konfliktuskereső. Van egy [szalaghiba] hajlamom, hogy azt tegyem, amit te, mondjuk „Oké. Menj és baszd meg magad. Menj és csinálj, amit akarsz és tudod, hívj fel valamelyik nap. Majd akkor meglátom. Van egy [szalaghiba]”, de annyira meggyőztek ezek a professzionális vélemények arról, hogy hanyag voltam, amikor nem léptem hamarabb közbe, hogy most ez megőrjített engem. Most érzem [szalaghiba]…

Schwartz: Oh, igen és én…

Chandler: …[szalaghiba] fontosabb, mint a pénz, ha a gyereké fontosabb, mint te és ők fontosabbak, mint én…

Schwartz: És azok.

Chandler: Oké. Akkor…

Schwartz: De hadd kérdezzem meg…

Chandler: …cselekedetből, Dave.

Schwartz: Oké, de…

Chandler: Távol maradni a családtól nem jó módja annak, hogy megmutasd törődsz a családoddal. Elbújsz a felelősség elől és…

Schwartz: Nos, nem tudom, hogy elbújok-e. Talán…

Chandler: Az az érzésem, Dave, az az érzésem, hogy amikor igazán jól kommunikálsz valakivel, akkor nem kell távol maradnod tőle.

Schwartz: Nos, mi történik, amikor te…

Chandler: …egyetértek, de legalább beszélhetnétek. Tudod, amíg beszéltek, addig senkinek sem fog baja esni. Ha a beszélgetés abbamarad, akkor esik baja embereknek.

Schwartz: Igen. És ez történt veled?

Chandler: Igen, ez történt velem. Nem viszonozzák a telefonhívásaimat. June egyszer felhívott a múlt héten.

Schwartz: Igen.

Chandler: Azt mondta, hogy menjek és basszam meg magam. Nem ezekkel a szavakkal.

Schwartz: Igen.

Chandler: De nem kell ezeket a szavakat használnod.

Schwartz: De ismered June-t.

Chandler: Én…

Schwartz: Úgy értem, tudod, hogy ő olyan, hogy mindig az övének kell lenni az utolsó szónak.

Chandler: Nos, ezúttal nem az övé lesz, Dave, és akarsz tudni valamit…

Schwartz: Igen, de te ezért letoltad őt?

Chandler: Letoltam-e őt?

Schwartz: Miért?

Chandler: Korábban soha, de ha az ő utolsó szava most káros lesz Jordy számára, akkor igen, közbe fogok lépni, és nem mondom el neked, ez az én… véleményem, amit…

Schwartz: Igen.

Chandler: …de ez az én észrevételem a [szalaghiba] professzionális vélemények, hogy biztosítsuk, hogy nem ugrok mély vízbe ezzel.

Schwartz: Igen.

Chandler: És csak annyit mondok neked… ezt mindig mondtam June-nak, mondtam Monique-nak is, és elmondom bárkinek, akinek csak tudom. Nem számít mit csinálok, automatikusan nincs igazad, ha nem ülsz le és nem beszéled meg, mert az az érzésem [szalaghiba] és te [szalaghiba] beszéltek, akkor minden megoldódik. De amint elvágod a kommunikációt, azzal csak frusztrálod a másik embert. És ettől… ettől neked nem lesz igazad [szalaghiba] így rosszabb. Azt mondod nekik: „Nem érdekelsz annyira, hogy leüljek és beszéljek veled.”

Schwartz: Egyetértek ezzel.

Chandler: Nos, én csak ennyit kértem. Egy hónapja kérem őket, hogy üljünk le és beszéljenek velem és nagyon zavart vagyok és nagyon aggódom. Szeretném, ha hallanák az aggodalmaimat.

Schwartz: Igen.

Chandler: Csak mondják el nekem miért nincs igazam. Csak mondják el nekem, hogy [szalaghiba] káros, satöbbi. Csak mondják ezt el nekem. És talán nem fogok egyetérteni velük és aztán onnan folytatjuk.

Schwartz: De legalább tudnál beszélni róla.

Chandler: Igen. Úgy értem, hogy ők nem beszélnek.

Schwartz: Nos…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) rákényszerítettek…

Schwartz: Nos…

Chandler: Mit tehetnék? Úgy értem, a szakértők véleménye szerint hanyag apa lennék, ha nem azt tenném, amit most teszek.

Schwartz: Igen.

Chandler: Tulajdonképpen, az ő véleményük szerint hanyag voltam, hogy nem állítottam meg a [szalaghiba] vélemény. Történetesen most egyetértek velük. Eleinte nem értettem egyet velük. Michael [szalaghiba] kedves [szalaghiba]…

Schwartz: Miért gondolod, hogy nem kedves?

Chandler: Miért? Mert szétdúlta a családot, ezért.

Schwartz: Igen.

Chandler: Pedig figyelmeztettem, a legelső mondat, ami kijött a számon az volt: „Michael, szerintem te nagyszerű fickó vagy. Üdvözöllek a családban, amíg az vagy, akinek látszol, de ne végy semmit [szalaghiba].” Úgy értem, nekem ez volt a legrosszabb dolog, amit bárki tehetett velem.

Schwartz: És szerinted ő tette?

Chandler: Nos, Dave, ha ő nem lenne a képben, akkor minden úgy lenne, mint azelőtt. Én nem…

Schwartz: De ez egyfajta…

Chandler: …azt mondom, hogy előre megfontoltan tette és nem azt mondom, hogy egyedül tette.

Schwartz: Igen.

Chandler: Azt mondom, hogy talán… talán csak így alakult és talán úgy alakult, hogy [szalaghiba] vágy, úgyhogy mind a hármukat okolom, de ha arról van szó, hogy [szalaghiba], attól June-t gyűlölöm igazán, mert a család szent volt, [szalaghiba] érzés ezzel kapcsolatban. Semmim sem volt. Úgy értem, hogy te bejöttél ebbe a családba és jobbá tetted. Nagyszerű volt. Jön valaki más és szétdúlja. Tudod hogy [szalaghiba]. Oké. Szóval én [szalaghiba] jön a családba, aki jót fog tenni a családnak.

Schwartz: De, úgy értem…

Chandler: Michael megosztott és uralkodott, Dave.

Schwartz: Mit csinált?

Chandler: Megosztott és uralkodott.

Schwartz: Nos…

Chandler: Azt tette, Dave. Azt tette.

Schwartz: Oh…

Chandler: June és én egyetértettük abban, hogy vagy az ő oldala vagy az enyém. Ha mindketten ugyanúgy gondolkodnánk [szalaghiba] bármilyen frusztráció. A tény az, hogy mi ketten nem ugyanúgy gondolkodunk és ő [Michael]… és én őszintén hiszem, hogy ő vagy tudatosan [szalaghiba] manipulálta azt. Szerintem tudatosan manipulálta azt, mert Michael Jackson [szalaghiba] a legdörzsöltebb ember….

Schwartz: Igen.

Chandler: …akivel valaha találkoztam, és ha leülsz és hosszan elbeszélgetsz vele, [szalaghiba] a fickó roppant okos.

Schwartz: És akkor ez most jó vagy rossz?

Chandler: Hogy okos?

Schwartz: Igen.

Chandler: Szerintem ha rosszra használod, akkor gonosz vagy.

Schwartz: Nos, gondolod, hogy érzékeny?

Chandler: Hogy mit gondolok?

Schwartz: Úgy értem, te sokkal jobban ismered őt, mint én. Én nem ismerem őt. Úgy értem, párszor beszéltem vele, de…

Chandler: Azt hittem, hogy ismerem.

Schwartz: Gondolod, hogy érzékeny?

Chandler: Én azt gondolom, hogy teljesen érzéketlen. Azt gondolom, hogy érzékeny… azt gondolom, hogy egy nagyon önző ember.

Schwartz: Gondolod, hogy tudja mi folyik?

Chandler: Persze, hogy tudja.

Schwartz: Úgy értem, hogy ez a lényeg. A lényeg az, hogy én elhagytam a családot.

Chandler: Mi?

Schwartz: A lényeg, hogy én elhagytam a családot. Ez a lényeg.

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) lényeg…

Schwartz: …tehát ez…

Chandler: A lényeg… a lényeg az, hogy kivette Jordy-t a családból June segítségével.

Schwartz: Nos, igen is és nem is, de én úgy értem, hogy van egy csomó dolog, és én… úgy értem, te okos vagy, te érzékeny vagy…

Chandler: Miért nem így fogalmazok, Dave. Ha mindig ott lettél volna, ott éltél volna abban a házban…

Schwartz: Akkor nem történt volna ez.

Chandler: Így igaz. Nem lett volna esély se rá, hogy ez történjen.

Schwartz: Nem történt volna meg és én… minden az én hibám.

Chandler: Nem, nem minden a te hibád.

Schwartz: Mindenképpen, száz százalékban az én hibám.

Chandler: Mondok neked valamit. Amikor vitatkozol valakivel, amikor én vitatkozom Monique-kal, amikor te vitatkozol June-nal, ha vitatkozom veled, az ritkán egyoldalú. Majdnem… tudod, mindig mindennek két oldala van…

Schwartz: Igen. Tíz oldala van minden…

Chandler: (Egyszerre beszélnek, érthetetlen) realisztikusan nem mondhatod nekem, hogy June nem frusztrálta ki belőled a lelket akárhányszor csak elhagytad a házat csak hogy épelméjű maradj, csak, hogy egyedül legyél és visszanyerd az épelméjűségedet, hogy elmenj vele bárhová.

Schwartz: Nos, tudod, ezzel teljesen egyetértek, de az egyetlen dolog, ami… nézd, én ezt nemcsak June-nal tettem. Az összes többi kapcsolatomban és a munkakapcsolataimban is ezt teszem.

Chandler: Nos, akkor…

Schwartz: Úgyhogy ez az én problémám.

Chandler: …probléma azzal, mert ez a probléma végeredményben ideáig jutatta ezt a családot. De nem te vagy érte egyedül a hibás. Ez nem jelenti azt, hogy June még mindig… nem tettem semmit, ami… nem volt joguk elvenni tőlem a gyerekemet, szétdúlni a családot.

Schwartz: Nos…

Chandler: A garázsomban vagyok. Visszahívhatlak a házból?

Schwartz: Igen.

Chandler: Ugyanezen a számon?

Schwartz: Igen.

Chandler: Ha nem hívlak vissza öt percen belül az azt jelenti nincs benne a noteszemben. Hívj fel a házban!

Schwartz: Oké.

Chandler: Most a garázsban vagyok.

Schwartz: Oké.

Chandler: Szia.

Schwartz: Szia.

Ismét azt láthatjuk, hogy Evannak az a legfőbb baja, azért tartja “gonosznak” Michael Jacksont, mert úgy érzi közé és a családja közé állt, és a családja és Jackson nem kommunikál vele. Fenyegetőzik, hogy mindenkit elpusztít. Amikor Schwartz megkérdi, hogy segít-e ez Jordy-n, azt feleli: “ez számomra lényegtelen”.

Azt is mondja, hogy “ez nem az, amit én gondolok”, hanem “professzionális” vélemények győzték meg arról, hogy lépjen közbe. Kiknek a “professzionális” véleménye? Minden bizonnyal olyanoké, akik még csak nem is ismerték személyesen Jacksont. Talán az ügyvédé, Barry Rothmané? Netán Victor Guiterrezé? Valaki vagy valakik hátulról manipulálták a beget elméjű Evan Chandlert.

Azt is mondja a “professzionális véleményekről”, hogy együtt biztosították, hogy ne ugorjon mély vízbe ezzel az egésszel. Magyarul jogilag úgy előkészítették a vádaskodást, hogy ne lehessen Evant rágalmazásért perbe fogni? Lehetséges, hogy erre gondolt, mert pontosan ez is történt! Barry Rothman tanácsa alapján Evan úgy járt el, hogy – miután gyámsága alá vonta és megdolgozta Jordant – elvitte egy pszichológushoz, akinek hivatalból jelentenie kellett az állítólagos molesztálást a hatóságok felé, függetlenül attól, hogy ő mit gondolt arról, amit elmondtak neki. Ennek az volt a célja, hogy Evant később ne lehessen rágalmazásért beperelni. Ki volt ez találva!

Újra és újra felmerül: ha valakinek tényleg molesztálják a gyermekét, miért van szükség ilyen körmönfont módszerekre, óvintézkedésekre? Miért kell előre biztosítani, hogy Evan úgymond “ne ugorjon mély vízbe”?

Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 1. párbeszéd

Evan Chandler-Dave Schwartz telefonbeszélgetés – 3. párbeszéd

Kategória: Az 1993-as ügy
Címke: , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Vélemény, hozzászólás?

